23 Nisan 2015 Perşembe

ANNE BİR MASAL ANLAT BANA

Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, develer tellal iken, pireler berber iken, ben annemin beşiğini tıngır mıngır sallarken; annem düştü beşikten, babam düştü eşikten.
  Çok eski zamanlarda, güneşli topraklarda, bir bulutcuk yaşarmiş. Bir gün yalniz uçarken, bir rüzgara rastlamiş.  Binmiş uçan rüzgara ve yavaşça süzülmüş. Nereye gittiğini bilemeden, kar ve buzlar görünmüş; Önce korkmuş bulutcuk, etrafına bakınmış . Bakmış koca bir bulut, karşıda oturmakta, kafasında beresi buluta bakinmakta. Selam vermiş bulutcuk, bu koca arkadaşa ve sormuş neredeyiz? Ufacık bir telaşla. Koca bulut anlamış bu yabancı bir bulut, hemen öğrenmeliymiş kim olduğunu sorup. Küçük buluta sormuş, nereden geliyorsun? Hem üşümüyor musun atkisiz geziyorsun? Küçük bulut demiş ki: ben atkı kullanmam ki, ben sıcakta yaşarım hiç ihtiyaç duymam ki. Bulutcuğun sözüne şaşırmış koca bulut, hemen öğrenmeliymiş küçük buluta sorup. Hadi anlat bakalım sıcak mi memleketin? Bulutcuk anlatmış yuvasını, her an açan çiçeğin mis gibi kokusunu, Benim memleketimde üşümez hiç bulutlar, kuş civiltisiyla oynaşır hep çocuklar. Ben sıcak havalarda koşarim üstlerinde, sıcacık havalarda gölge yapayım diye. Koca bulut hayrete demiş ben çok şaşırdım, demek memleketimde yoktur böyle soğuklar, ah bir burada olsa, nasıl üşür çocuklar. Ama çok eğlenirler, üşürken bile burada, kar topu oynarlarken neşe dolar her yana. Ama ben merak ettim, sıcacık memleketi, keske seninle gelsem yaşarım orada belki. Hem artık hiç üşümem  bu soğuklarda burda. Küçük bulut demiş ki gel gidelim birlikte, hem biraz ısınırsın benim sıcak evimde. Bu teklifi beğenmiş koca atkılı bulut, hemen gitmek istemiş yola koyulup. Gelen ilk rüzgara tutunmuş ikisi de, küçük bulut sevinmiş eve dönüyor diye. Geçmiş dere  tepeler ve biraz uzakta görünüş çiçekler. Az uzağa bakmışlar oynaşıyor çocuklar, bulutcuğu görünce koşmuş hemen çocuklar.Yanlarina gelince hemen selam vermişler. Bakmış koca bulutcuk bu güzel coğrafyaya ve teşekkür etmiş küçük beyaz buluta. Eğer sen gelmeseydin bilemezdim burayı, sizi cok sevdim ama özledim ben sılayı. İlk rüzgara söylerim götürsün eve beni. Hem arkadaşlarım merakeder.Hiç haber veremeden koştum geldim buraya. Sağol küçük bulutcuk çok iyi arkadaşsin. Umarım tekrardan yollarımiz Çakışsin Lafını bitirince yaklaştı koca rüzgar bu rüzgara tutundu koca bulut yeniden. Güzel bir dostluk kaldı, bu masal dan geriye.
 
Canim oğluma ithafen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder